چهارشنبه , شهریور ۳۱ ۱۴۰۰
صفحه اصلی / بهینه سازی سئو / پروپوزال سئو – سئوکار حرفه ای سئو تگ

پروپوزال سئو – سئوکار حرفه ای سئو تگ

قبل از اینکه قرارداد سئو خود را نهایی کنید نیاز به این دارید تا کارفرما را مجاب به همکاری با خود کنید.

پس قبل از هر چیزی نیاز دارید که کارفرما را از وضعیت کنونی با خبر کنید و یک KPI در صورت همکاری با شما هم برایشان آماده کنید و در قالب یک فایل PDF به کارفرما ارائه کنید.

چرا باید پروپوزال سئو بنویسم؟

دانستن اینکه وب سایت ما در چه جایگاهی در میان رقبا قرار دارد حق کارفرماست که بداند و شما این وظیفه را به عنوان یک سئو کار دارید تا تمامی مسیر بهینه سازی سایت را برای کارفرما ملموس کنید تا از همکاری با شما مطمئن شود!

در حقیقت شما با نوشتن یک پروپوزال عالی دارید نوشته شدن قرار داد خود را حتمی می‌کنید.

چون کارفرمایان دوست دارند که صادق باشید و فقط به فکر اینکه پول پروژه رو بگیرید نباشید پس نیاز نیست مدام از قیمت پروژه صحبت کنید.

یک پروپوزال عالی می‌تواند حتی یک ذهنیت عالی هم در ذهن ایجاد کنه برای عقد قرارداد های هرچه سنگین‌تر و بهتر!

پس ما از این مرحله عبور می‌کنیم و تصور خودمان را بر این باور می‌گذاریم که شما وارد مذاکره شده اید و در حال آماده کردن یک پروپوزال هستید.

گام اول : هدف کارفرما

در قدم اول ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که هدف کارفرما از سئو سایت چیست؟

یا شاید هم این سوال برایتان پیش نیاید که این خیلی بد است و ممکن است زمان زیادی را صرف کاری کنید که نباید می‌کردید و در نهایت به این ختم میشود که شما از اول هم اینکاره نبودید و قرارداد همکاری با شما انفساخ(لغو) می‌شود.

پس قبل از اینکه هرگونه دلخوری بین شما و کارفرما پیش بیاد حتما از کارفرما این سوال را بپرسید:

  1. هدف شما از سئو کردن چیست؟
  2. می‌خواهید به چه چیزی برسید؟
  3. اصلا چرا فکر می‌کنید سئو برای کسب و کار شما مناسب است؟

 

اما تا اینجا توضیح دادیم حالا بریم برسی کنیم دلایلی که بیشتر کارفرماین به سمت سئو می‌آیند چیست؟

 

  1. افزایش ترافیک سایت
  2. افزایش کاربران سایت
  3. افزایش فروش سایت
  4. افزایش رتبه الکسا
  5. افزایش رتبه سایت در موتور جستجو
  6. جمع آوری لید

و خیلی از اهداف دیگر که بیشترین آنها چیز‌هایی هستند که در بالا به آنها پرداختیم و ۶ مورد اصلی را نام بردیم.

گام دوم : شناسایی نوع پروژه

پس از اینکه فهمیدید هدف کارفرما از سئو کردن سایت چیست حالا وقت آن رسیده است یک پله رو به جلو حرکت کنید و پروژه محول شده به شما را برسی و شناسایی کنید که اصلا ببینید از پس این پروژه می‌توانید بر بیاید یا اصلا برای شما صرف داره که برایش زمان بگذارید.

یا بخواهید به کارفرما زمان تحویل پروژه را اعلام کنید این بخش خیلی میتواند به شما کمک کند پس این بخش بسیار و به شدت ضروری است.

برای اینکه وب سایت های پروژه سئو را شناسایی کنیم آنها را به ۳ دسته تقسیم می‌کنیم :

 

  1. سایت های نوپا و بدون رتبه در موتور جستجو
  2. سایت های قدیمی و رتبه دار در موتور جستجو
  3. سایت هایی که در موتور جستجو پنالتی شده اند

در این قسمت بسته به اینکه پروژه در کدام سطح و ستون قرار دارد زمان اعلام و قیمت پروژه متفاوت خواهد بود.

سایت های نوپا : ممکن است یک فروشگاه اینترنتی تازه طراحی شده باشد و از همان اول به فکر این افتاده اند که ما باید سایتمان را برای موتور های جستجو بهینه کنیم و طبق معمول پروژه های صفر کیلومتر خیلی راحت هست چون میتوانید همه چیز را طبق اصول و استاندارد های سئو بهینه کنید و کار را پیش ببرید.

سایت های قدیمی و رتبه دار : اگر چنین سایتی قصد سئو سایت خودش را داشت خیلی عالیه اما شما باید خیلی از بخش های سایت را مورد برسی و بهبود قرار بدید .

اما خب نتیجه ای که در این پروژه سایت های قدیمی می‌توانید بگیرید خیلی سریعتر از سایت های نوپا هست.

سایت هایی که پنالتی شده اند : خب در اینجا کار شما بسیار سخت‌تر از دو مرحله قبل خواهد شد .

چون ابتدا باید دلیل پنالتی شدن سایت توسط موتور جستجو همان گوگل را برسی کنید سپس موارد را برسی کرده مشکلات را حل کرده و در پایان فرایند بهینه سازی را شروع کنید.

این مرحله کمی زیاد دشوار تر هست در حدی که بعضی اوقات می‌شود که به نفعتان باشد پروژه را قبول نکنید یا دامنه جدید برای سایت خریداری کنید.

گام سوم : گزارش اولیه

و اما گام سوم که شما باید کارفرما را از وضعیت کنونی مطلع سازید و بگویید دقیقا در چه جایگاهی قرار دارد به صورت دقیق و بسیار ملموس به دور از تخصصی نوشتن.

برای اینکه بتوانید گزارش اولیه را تهیه کنید نیاز هست تا دسترسی به سرچ کنسول سایت را از وبمستر سایت مربوطه بگیرید و وضعیت سایت را تحلیل و به زبان ساده در پروپوزال پیاده کنید.

اما چه نکاتی را باید در گزارش اولیه خود برسی و به آن‌ها بپردازیم :

 

  1. برسی سئو داخلی
  2. برسی سئو فنی
  3. برسی سئو خارجی

اما دقیق تر چطور میتوانیم به این مباحث بپردازیم :

 

  1. برسی سرعت سایت
  2. برسی نکات فنی سایت
  3. گزارش وضعیت فعلی کلمات کلیدی
  4. وضعیت فعلی بازدید سایت
  5. برسی تعداد ورودی از گوگل
  6. برسی رقیبان
  7. برسی ارزش و اعتبار دامنه
  8. برسی بک لینک ها

گام چهارم : گزارش ثانویه

خوب در این بخش که گزارش ثانویه هست .

ما دیگر مطمئن شده‌ایم که کارفرما تحلیل و برسی مارا مورد تایید خود قرار داده و وارد فاز دوم کار می‌شویم یعنی اینکه الان وقت آن رسیده که برای سئو و بهینه سازی سایت برنامه و استراتژی بچینیم تا چطور بتوانیم این سایت را طی زمان گفته شده به نتایج برتر موتور جستجو برسانیم.

اما برای اینکه بخواهیم گزارش نهایی را آماده کنیم باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

  1. تعیین هدف و برنامه مشخص (ترجیحا هدف گذاری اسمارت)
  2. معماری و ساختار جدید سایت
  3. ویرایش محتوای سایت
  4. برنامه تولید محتوا برای سایت
  5. لینک سازی داخلی
  6. لینک سازی خارجی
  7. گزارش ماهانه از روند بهبود کار

نکته : لینک سازی چه داخلی و چه خارجی باید لحاظ بشود پس هیچ یک را فراموش نکنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

خب در اینجا ما سعی داشتیم که نحوه نوشتن یک پروپوزال موفق را برای شما عزیزان شرح دهیم که منجر به عقد قرارداد می‌شود تا شما بیشتر بتوانید قرارداد ببندید یا کسب درآمد کنید.

یک نکته ای که وقتی دارید پروپوزال را آماده می‌کنید  این است که تصور کنید برای یکی از عزیزانتان می‌نویسید اینطوری با صبر و عشق اطلاعات رسم خواهد شد و حین نوشتن مطمئن باشید که این پروپوزال منجر به بستن قرارداد می‌شود.

 


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

اهمیت و تاثیر داده ساختار یافته در سئو چیست؟ + معرفی ابزارها

اهمیت و تاثیر داده ساختار یافته در سئو چیست؟ + معرفی ابزارها

اگر از اهمیت و تاثیر داده ساختار یافته در سئو سایت مطلع نیستید حتما این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *