شنبه , مرداد ۹ ۱۴۰۰
صفحه اصلی / آموزش سئو / جان مولر از گوگل: گاهی هیچ راه حلی برای سئو وجود نداره !!

جان مولر از گوگل: گاهی هیچ راه حلی برای سئو وجود نداره !!

جان مولر، متخصص جستجوی گوگل، میگه: گاهی اوقات SEO راه حل بهبود رتبه سایت نیست.

جان مولر از گوگل به صاحب ناامید یک سایت میگه: گاهی اوقات هیچ راه حل SEO وجود نداره که باعث بشه سایت در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشه.

این گفته در Reddit در پاسخ به سؤال: “اگه من یک متخصص سئو استخدام کنم، آیا می تونه وب سایت من رو بشناسه و به من در بهبود آن کمک کنه؟”، بیان شد.

صاحب سایت جزئیات بیشتری رو در این بخش ارائه میده و میگه بیش از شش سال پیش همه بازدیدهای وب سایت خود رو از دست داده.

مالک سایت می نویسه: “من فقط وبلاگ می نویسم، هیچ برنامه نویسی یا کار دیگه ای انجام نمیدم، لینک سازی هم نمی کنم.”

با وجود اینکه هیچ یک از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو رو به کار نمی گیره، می پرسه آیا یک متخصص SEO می تونه به بازگرداندن بازدید سایت او کمک کنه؟

مولر پاسخی به مالک سایت میده که او اصلاً دوست نداره آن رو بشنوه: SEO در همه موارد کمک نمی کنه.

منظور شما از اینکه سئو کمک نمی کنه، چیست؟

با توجه به اینکه وب سایت مورد نظر شش سال پیش بازدید خود رو از دست داد و هنوز هم بهبود نیافته، مولر میگه: سئو ممکنه کمکی نکنه. این بازدید کم به دلیل مجازات های گوگل یا مشکلات فنی نیست، زیرا با SEO می توان آنها رو برطرف کرد.

مولر پیشنهاد می کنه استراتژی این وب سایت در زمان کنونی منسوخ شده:

“یکی از مواردی که باید به خاطر بسپارین اینه که ممکنه واقعاً هیچ راه حل SEO وجود نداشته باشه. ۶ سال زمان طولانی است و وب + اخبار گوگل + همه چیز در اطراف آن، کاملاً پیشرفت کرده. گاهی اوقات این یک مسئله فنی نیست، گاهی اوقات چیزی نیست که شما فقط با “خرید یک لینک” حل کنین، گاهی اوقات فقط استراتژی سایت منسوخ شده. “

استراتژی یک وب سایت به هر دلیلی ممکنه کهنه بشه، بسیاری از این موارد خارج از کنترل سایت است.

همانطور که مولر میگه: زندگی در طی شش سال به طور قابل توجهی تکامل می یابه. این مدت زمانی کافیه که موضوعات از بین برن و اطلاعات منسوخ بشن.

اگه یک وب سایت محتوایی رو منتشر کنه که مردم دیگه به آن اهمیت ندن، هیچ راه حلی به آن کمک نمی کنه. همین امر برای وب سایت هایی که محصولات قدیمی رو می فروشن نیز صدق می کنه.

در اینجا مولر مثالی از وب سایت فروش نوارهای VHS ذکر کرد. یک سایت می تونه بهترین روش های سئو رو دنبال کنه، اما مهم اینه که آیا کسی به دنبال آن محتوا و محصول است یا خیر.

“شما می تونین یک وب سایت خارق العاده داشته باشین. آن رو با سرعت بسیار بالا بسازین. از قدرت و اعتبار بالایی برخوردار باشین. اما اگه کاست های VHS می فروشین، اوقات بدی خواهید داشت. وقتی کالای فیزیکی در کار باشه، این موضوع واضح تره، اما اگه محتوا محصول شما باشه، به همان اندازه نیز در نتیجه بازدید از سایت اهمیت داره. “

غیر معمول است که متخصصین گوگل افراد رو از طلب کمک از SEO منصرف کنن.

این نکته باعث میشه پاسخ مولر در مورد این سؤال قابل توجه باشه.

این یک نقطه نظر مهمه که باید در بعضی مواقع مورد توجه قرار بگیره.

اگه سایتی علیرغم تلاش شما مرتباً بازدید خود رو از دست میده، باید بفهمین آیا مسئله SEO است یا جهان در حال پیشرفت است؟


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

۵ نکته از گوگل برای موفقیت در ایجاد محتوا

۵ نکته از گوگل برای موفقیت در ایجاد محتوا

نکاتی برای ایجاد یک استراتژی محتوای پایدار بر اساس تجربیات گوگل از محتوا سازان موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *