صفحه اصلی / آموزش پایه سئو / Pogo-Sticking و Bounce Rate همیشه برای سئو بد نیست!

Pogo-Sticking و Bounce Rate همیشه برای سئو بد نیست!

چیزی که من زیاد میشنوم اینه که اگه کاربر زیاد نمونه تو صفحه، Bounce Rate بالا میره و خیلی بده.در حالی که این حرف اساسا اشتباه هست! همچنین خیلی ها بر این باورند که اگه کاربر از نتایج گوگل روی شما کلیک کنه و بعد بلافاصله برگرده تو نتایج گوگل(Pogo-Sticking) و روی سایت دیگه ای کلیک کنه ، خیلی مضر هست.که این هم درست نیست.حداقل اینها همیشه درست نیستند.ولی گاهی درست هستند.

بونس ریت به ماندگاری ربط نداره به کلیک روی لینک های داخلی ربط داره.اگر کاربر توی صفحه شما بیاد و اون صفحه، آخرین صفحه ای باشه که می بینه، این یعنی بونس ریت بالا.

خیلی سادست! هنوز که هنوزه خیلی ها فکر می کنند بونس ریت یعنی زمان ماندگاری!بیایید تعریف گوگل رو از بونس ریت در این لینک ببینیم:

A bounce is a single-page session on your site. In Analytics, a bounce is calculated  specifically as a session that triggers only a single request to the Analytics server, such as when a user opens a single page on your site and then exits without triggering any other requests to the Analytics server during that session.

Bounce rate is single-page sessions divided by all sessions, or the percentage of all sessions on your site in which users viewed only a single page and triggered only a single request to the Analytics server.

به طور خلاصه Bounce یعنی یک تک Session روی سایت.یعنی کاربر صفحه ای از سایت رو باز کنه و بدون اینکه هیچ Request دیگه ای به سایت بده صفحه رو ببنده.یعنی رو هیچ لینک صفحه یا لینک دانلود یا… کلیک نکنه.یعنی بعد از باز کردن صفحه که اولین Request اون Session در سایت بوده، دیگه Request دیگه ای از سمت اون Session نیاد.

دوستانی که نمیدونند Session چی هست، Session همون کاربر هست با این تفاوت که یه تایمی داری و منقضی میشه.هر Session بعد از ۱۵ دقیقه، میمیره و اگه همون کاربر بعد از ۱۵ دقیقه بیاد، یه Session دیگه محسوب میشه.هر Session بر اساس IP و User Agent از Session های دیگه تفکیک میشه.

درباره Pogo-Sticking هم خیلی مواقع طبیعی هست که کاربر بره تو صفحه ای و برگرده تو نتایج گوگل.نه بخاطر اینکه از سایت راضی نبوده.بلکه به خاطر اینکه از عبارت جستجو شده خودش راضی نبوده و بعد از دیدن چند سایت میفهمه که باید عبارت دیگه ای جستجو میکرده.و دلایل متعدد دیگه ای.بله اگر عمدتا صفحه شما این اتفاق براش بیفته خوب نیست.ولی هر بار که این اتفاق بیفته، شاخص منفی برای شما نیست.بستگی داره به نسبت کل کوئری ها و کلیک هاتون، چقدرش به این شکل باشه.

پس دوستان!

ماندگاری در صفحه شاخص Bounce Rate نیست.کلیک روی لینک داخلی و هر رفتاری از کاربر در صفحه و هر Interactive در صفحه شاخص Bounce Rate هست.

Pogo-Sticking هم چیزی نیست که موردی بهش نگاه کنید و خودتون بترسید که برای سایت خودتون روی Back مرورگر کلیک کنید!

چون گوگل اونقدر نادان نیست که تا دید یه سایتی بونس ریتش بالاست رتبش رو کم کنه! شاید واقعا در اون حد نیاز کاربر برطرف بشه یا موضوع مثل نرخ دلار اینطور باشه یا اینکه نوع طراحی سایت طوری باشه که کاربر لازم نباشه هیچ Interactive داشته باشه.

فراموش نکنید گوگل تمام فاکتور ها رو با الگوریتم پیچیده ای در کنار هم قرار میده و سایت ها رو رتبه بندی میکنه.به این سادگی نیست که بونس ریت بره بالا بگه این سایت رو میبرم عقب!

هدف من از این پست این نبود که بگم بی خیال بونس ریت بالا یا Pogo-Sticking بشید.صرفا دقیق تر و Customize شده تر به این دو موضوع نگاه کنید و صد البته موافقم که بونس ریت پایین و Pogo-Sticking پایین تری داشته باشید.ولی با منطق و عدد و حساب کتاب و تحلیل دقیق.راستی، نرخ تبدیل از همه اینها مهم تر هست.ببینید چقدر دارید بازدید ها رو تبدیل به پول می کنید.

خوشحال میشم با کامنت هاتون، این پست رو به چالش بکشید.


مطالب دیگر را از دست ندهید!


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

تمام آنچه باید درباره الگوریتم های سئو گوگل و آخرین تغییرات آن بدانید!

به جرات می توان گفت: این مقاله جامع ترین منبع جمع اوری شده تمام الگوریتم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *