صفحه اصلی / اعتبار دامنه (authority) / چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم

چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم

اعتبار دامنه (authority),اعتبار دامنه سایت,اعتبار دامنه وب سایت

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۴ امتیاز : ۵]

اعتبار دامنه سایت یا همان دامین آتوریتی (domain authority)، یکی از مهم ترین معیارهای بررسی وضعیت سئو سایت می باشد. در این مقاله سوالات متداول سئو، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چطور می توانیم اعتبار دامنه (DA) سایت خود را افزایش دهیم؟

نکته کوتاه که در ابتدا میخواهم به شما بگویم این است که صرفا برای تعیین اعتبار دامنه (authority)، خودتان را درگیر نکنید. بررسی اعتبار دامنه سایت در زمان مقایسه اعتبار کلی تان (در بیشتر موارد ارزش کلی لینک ها) نسبت به دیگر سایت ها و تعیین توانایی رقابت تان، اهمیت پیدا می کند. شما باید لینک های واقعی به دست بیاورید که باعث جذب ترافیک شود و این موضوع باعث بهبود اعتبار دامنه و رتبه بندی شما می شود.

قطعا شما می دانید که Moz اخیرا زمان، تحقیقات و هزینه زیادی را برای مفهوم جدید و بهبود یافته اعتبار دامنه صرف کرده است مگر اینکه اصلا اهل موضوعات سئو و موتورهای جستجو نبوده باشید. افرادی که از اعتبار دامنه (DA) استفاده می کنند به صورت طبیعی می خواهند شاخص خودشان را بهبود بخشند و این سوالی است که قبول داریم که گاهی از آن اجتناب کرده ایم، زیرا مانند هر معیار دیگری، اگر DA خارج از زمینه خودش استفاده شود و یا به صورت مجزا از بقیه موارد در نظر گرفته شود، می توان از آن سوء استفاده کرد.

قصد من این بود که یک پست آموزشی را ارائه کنم، اما در ادامه این مقاله بیشتر مثل مقاله های سوالات متداول یا FAQ می باشد…

چرا شما باید جهت افزایش دامنه اتوریتی اقدام کنید؟

این ممکن است شبیه یک سوال عجیب از طرف کارمند شرکتی باشد که اعتبار دامنه سایت را ایجاد کرده است، اما در واقع مهم ترین سوالی است که می توانم از شما بپرسم. هدف نهایی شما چیست؟ بررسی اعتبار دامنه سایت به صورتی طراحی شده که شاخص موفقیت می باشد، اما خودش نمی تواند باعث موفقیت شود. DA توسط گوگل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی شما ندارد. تنها افزایش دامین اتوریتی صرفا به منظور افزایش دامین اتوریتی، قطعا کار بیهوده ای است.

خب پس ما نباید خواستار DA بالایی باشیم؟

می دانم که احتمالا شما اندکی گیج شده اید. اگر من قرار بود که تعیین اعتبار دامنه را به راحتی توضیح بدهم، می گفتم که DA شاخص ارزش کلی لینک های شما می باشد. در صورتی که تمام شرایط را به صورت مشابه در نظر بگیریم، DA بالا قطعا بهتر از DA پایین است و اگر شما تلاش کنید که DA بالایی داشته باشید قطعا کار درستی است، اما DA بالا به خودی خود نباید هدف شما باشد.

خب پس domain authority بی مصرف است؟

خیر، بلکه درست مثل هر معیار دیگری شما نمی توانید بی پروا و خارج از زمینه از DA استفاده کنید. اما پاسخ کوتاه ما به این صورت است که DA می تواند به شما کمک کند تا توانایی رقابت خودتان را به خوبی درک کنید. سئو هوشمند به این هدف نیست که منابع خودتان را برای کلمات کلیدی بیهوده صرف کنید، بلکه باید درک کنید که در واقع شما از نظر رقابت، چه شانسی دارید. دانستن این که DA شما مثلا ۴۸ است به خودی خود فایده ای ندارد. اما اگر بدانید که DA شما ۴۸ است و سایت هایی که با آن ها رقابت دارید دارای DA از ۳۰ تا ۴۵ هستند، این موضوع می تواند بسیار مفید باشد. به صورت مشابه، دانستن این که رقبای شما دارای DA بالاتر از ۸۰ هستند، می تواند باعث شود که شما هزینه و پول بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

اما گوگل می گوید DA واقعی نیست!

این موضوع یک پست وبلاگ (و یا ده ها پست وبلاگ) نیاز دارد، اما من می خواهم در چند نکته آن را خلاصه کنم. نخست، مسئولین گوگل و گفته های آن ها این عبارت را به صورت بسیار محدود تعریف می کنند. چیزی که گوگل گفته است این است که آن ها از اعتبار در سطح دامنه برای رتبه بندی استفاده نمی کنند. خب ما فرض می کنیم در نگاه اول این موضوع درست است. آیا شما باور دارید که یک صفحه بر روی یک دامنه کم اعتبار (مثلا DA=25) دارای شانس برابر رتبه بندی با یک صفحه در دامنه ای با اعتبار بالا (DA=75) می باشد؟ قطعا نه، زیرا هر دامنه از ارزش لینک های داخلی خودش به صورت کلی بهره می برد که توسط لینک ها به هر صفحه منتقل می شود. خواه شما این تاثیر کلی را به صورت یک معیار منفرد اندازه بگیرید یا خیر، باز هم این معیار وجود دارد.

بگذارید یک سوال دیگر از شما بپرسم. شما چطور می توانید قابلیت رقابت یک صفحه جدید را ارزیابی کنید که هیچ اعتبار صفحه (و یا PageRank یا هر معیار دیگری که گوگل استفاده می کند) را ندارد؟ این سوال بخش بزرگی از علت وجود اعتبار دامنه سایت را توضیح می دهد. برای کمک به شما به منظور درک توانایی تان از نظر رقابت برای عباراتی که هنوز آن ها را هدف نگرفته اید و محتوایی که هنوز ننوشته اید، این معیار می تواند بسیار مفید باشد.

نکات مهم افزایش domain authority یا بالا بردن اتوریتی سایت

اعتبار دامنه (authority),اعتبار دامنه سایت,اعتبار دامنه وب سایت

من فرض می کنم که شما تمام اخطار های مرا خوانده اید و آن ها را جدی گرفته اید. شما می خواهید اعتبار دامنه خودتان را بهبود بخشید زیرا این بهترین معیار اعتباری است که در اختیار دارید و اعتبار به صورت عمومی چیز خوبی است. هیچ راز جادویی برای بهبود عواملی که باعث شکل گیری DA می شوند وجود ندارد بلکه چند نکته اصلی در این زمینه دیده می شود:

  1. لینک هایی با اعتبار سایت بالا به دست بیاورید

میدانم که این نکته شوکه کننده است اما کل قضیه همین است. لینک هایی که از سایت هایی با اعتبار بالا و صفحاتی که هنوز قدرت رتبه بندی بالایی دارند به دست می آیند، باعث می شوند که اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما هم بیشتر شود. حتی در صورتی که شما بخواهید نسبت به DA چشم پوشی کنید، می دانید که لینک هایی که اعتبار بالایی دارند، مزیت خوبی هستند. به دست آوردن آن ها خودش به تنهایی مستلزم هزاران پست است و توضیحات زیادی لازم دارد.

  1. لینک های اسپم کمتری بگیرید

شاخص DA جدید ما از نظر کاستن لینک های بد عملکرد بسیار خوبی دارد زیرا گوگل هم همین گونه است. در نظر داشته باشید که کلمه “بد” در این قسمت به معنی لینک هایی با اعتبار کم نیست. کاملا طبیعی است که شما لینک هایی از دامنه ها و صفحه های کم اعتبار داشته باشید و در بسیاری از موارد این لینک ها برای جستجو کننده ها مفید و مرتبط می باشد. شاخص اسپم Moz کاملا پیچیده می باشد اما درست مثل ما انسان ها، متوجه می شود که چه زمانی یک سایت از لینک های کم کیفیت با ارتباط محدود استفاده می کند. در نتیجه بهتر است این کار را متوقف کنید.

  1. لینک های جذب کننده ترافیک به دست بیاورید

شاخص جدید DA ما همچنین این موضوع را در نظر می گیرد که آیا لینک ها از سایت های قانونی با ترافیک واقعی به دست آمده است یا خیر، زیرا این موضوع یک سیگنال مهم از نظر کاربرد لینک ها می باشد. این که شما از DA به صورت منظم استفاده می کنید یا خیر شاید خیلی مهم نباشد زیرا می دانید که جذب لینک هایی که باعث افزایش ترافیک شما می شوند بسیار مهم می باشد و نشان دهنده ارتباط موضوعی برای جستجوها بوده و باعث بهبود رتبه بندی شما می شود. همچنین شما نباید به هر قیمتی دنبال لینک باشید. اگر شما لینکی به دست بیاورید که هیچ ترافیکی برای سایت شما ایجاد نمی کند، این لینک کاملا بی فایده است و احتمالا توسط معیار های اعتبار ما و گوگل، این لینک به شمار نخواهد آمد.

شما نمی توانید به صورت جعلی، اعتبار واقعی فراهم کنید

درست مانند هر معیاری که مبتنی بر سیگنال های خارج از کنترل ما می باشد، از نظر تئوری می توان اعتبار دامنه وب سایت را دست کاری کرد. اما سوال ما این است : چرا؟ اگر شما از DA استفاده می کنید تا لینک های DA 10 را به مقدار ۱ دلار بفروشید، لینک های DA 20 را به مقدار ۲ دلار و لینک های DA 30 را به مقدار ۳ دلار بفروشید، خواهشا به خاطر تمام مقدسات این کار را متوقف کنید! (و بله تقریبا من این کلمات را در چندین مکاتبه ایمیل مشاهده کرده ایم). اگر شما این لینک ها را می خرید، لطفا این پول را بر روی یک چیز مفید تر مثل ساندویچ هزینه کنید چون قطعا این لینک ها برای شما ارزشی نخواهند داشت.

تلاش کنید و سعی کنید اعتباری واقعی ایجاد کنید که مطابق با معیار های Moz و گوگل باشد. در کوتاه مدت این کار دشوار است اما این تلاش در بلند مدت بسیار موثر خواهد بود. از تعیین اعتبار دامنه سایت استفاده کنید تا متوجه شوید امروز در چه شرایط و زمینه ای می توانید با هزینه ای معقولانه رقابت داشته باشید و سرمایه گذاری های خودتان را به بیشترین بازده برسانید. نگذارید که این معیار، برای شما به یک معیار بیهوده تبدیل شود.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *