صفحه اصلی / بهینه سازی سئو / لینک سازی داخلی برای مقالات جدید چاپ

لینک سازی داخلی برای مقالات جدید چاپ

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین ابزار برای بهینه سازی سئو، تولید محتوای ارزشمند و مفید است. به عبارتی اگر محتوایی که تولید شده، مورد استقبال کاربران واقع شود، موتور‌های جستجو، آن را به عنوان امتیازی مهم در نظر می‌گیرند و در فرصتی کم، صفحه وب سایت شما ایندکس شده و در ادامه در رتبه‌های بالای لیست نتایج، نمایش داده خواهد شد. درست است که تولید محتوای مفید می‌تواند به همه این اتفاقات خوب منجر شود ولی این محتوا بایستی به بهترین شکل ممکن در معرض دید کاربران یا در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. بنابراین غیر از تولید محتوا، باید ابزار‌های دیگر را هم به کار بگیریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
اگر در زمینه سئو فعالیت یا تخصص دارید قطعاً می‌دانید که از جزییات هم نباید غافل شد و برای هر عملکرد، نیاز به برنامه‌ریزی و سناریو داریم. این سناریو‌ها بر اساس آپدیت الگوریتم‌های موتور جستجو یا علاقه‌مندی‌های کاربران، در حال تغییر و رشد هستند ولی نکته‌ای که در همه آن‌ها حائز اهمیت می‌باشد این است که با کمک جزییات به ظاهر بی‌اهمیت، نتایج بسیار خوبی می‌توان بدست آورد. در این میان تولید محتوا یا مقالات جدید، مبحثی است که شاید به آن توجه چندانی نشده است. توجه داشته باشید که فاکتور‌های بسیاری در ایندکس شدن و گرفتن رتبه‌های بالا در لیست نتایج جستجو، نقش دارند. برای مثال مقاله‌هایی که مدتی از تاریخ انتشار آن‌ها گذشته و همچنان برای کاربران مفید هستند در رده‌های بالا باقی می‌مانند یا اینکه لینک سازی داخلی و خارجی یا تگ‌های H نیز تأثیر بسزایی در ایندکس شدن مقالات دارند. در این مطلب می‌خواهیم به طور خاص به لینک سازی برای مقالات جدید بپردازیم، چرا که همواره وجود لینک‌ها در مقالات، باعث ایجاد اعتبار شده و محتوا را در معرض دید و دسترس کاربران علاقه‌مند قرار می‌دهد. بدیهیست که در هنگام تولید مقالات جدید در آن‌ها، لینک‌هایی از مقالات قدیمی و محبوب وب سایت قرار می‌دهیم. این لینک‌ها به مقالات قدیمی کمک می‌کنند که اعتباری بیش از قبل پیدا کنند و میزان محبوبیت آنها بالا‌تر برود ولی درباره مقالات جدید چه برنامه‌ای دارید؟ این سؤال به ظاهر جزئی ولی مهم، از همان نکات ظریف و در قالب جزییات است که در بهینه سازی سئو باید به آن توجه کنیم. مقاله‌ای که به تازگی ایجاد و منتشر شده است هم نیاز دارد که اعتباری پیدا کند، قطعاً در قسمت بلاگ وب سایت ما، یک یا چند مقاله مربتط با مقاله جدید پیدا می‌شود که با ایجاد لینک در آنها، مقاله جدید را می‌توانیم معتبر و محبوب کنیم. اجازه بدهید درباره مقالات جدید و خصوصیات آن‌ها بیشتر بحث کنیم تا با دانستن این خصوصیات برنامه بهتری داشته باشیم.

چه لینک‌هایی به مقالات جدید وجود دارد؟

می‌خواهیم بدانیم به محض انتشار یک مقاله جدید، چه لینک‌هایی به این مقالات، ارجاع داده می‌شوند. لطفاً توجه داشته باشید، لینک‌هایی که به محض انتشار مقاله، به آن ایجاد می‌شوند، عموما بستگی به طراحی فنی وب سایت دارد. ممکن است که این طراحی‌ها و لینک‌هایی که به مقاله جدید ایجاد می‌شود، متفاوت باشند. با این حال در ادامه چند مورد را نام می‌بریم که در وب سایت‌های مختلف، مشترک است.

لینک مقاله جدید در صفحه اصلی

غالباً وقتی یک مقاله جدید منتشر می کنیم، لینکی از آن در صفحه اصلی وب سایت ایجاد می‌شود. صفحه اصلی یا home page مهم‌ترین صفحه وب سایت است، بنابراین لینک‌هایی که در این قسمت ایجاد می‌شوند به محتوای مربوطه اعتبار می‌دهند. البته همان‌طور که حدس می‌زنید وقتی مقاله جدیدتری ایجاد شد، مقاله قبلی از home page برداشته شده و لینکی به آن وجود نخواهد داشت. بنابراین هر چند که به طور پیش‌فرض، لینکی به مقاله جدید ایجاد شده ولی این موقعیت چندان پایدار نیست و با تولید مقاله بعدی و انتشار آن از بین می‌رود. در تصویر زیر می‌توانید ببینید که مقالات جدید در سایت پونه مدیا، در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

لینک مقاله جدید در دسته بندی‌ها

باز هم یکی از خصوصیات مشترک وب سایت‌ها این است که مطالب موجود در بلاگ را در دسته بندی یا برچسب‌های مختلف قرار می‌دهند، پس وقتی مقاله‌ای جدید در قسمت بلاگ وب سایت، اضافه کردیم، دسته بندی و برچسب آن را هم مشخص می‌کنیم که این مقاله در آن دسته بندی‌ها، قرار می‌گیرد. مانند مورد قبلی، درست است که به محض انتشار، لینک مقاله در دسته بندی خاص خود قرار می‌گیرد و این کار به آن اعتبار می‌دهد ولی وقتی این لینک اهمیت دارد، که در صفحه اول دسته بندی‌های قرار داشته باشد، با انتشار مقاله جدید به مرور، مقاله‌های کمی قدیمی‌تر در صفحات بعدی دسته‌بندی قرار می‌گیرند پس این لینک سازی هم تا حدی ارزش خود را از دست می‌دهد.

لینک مقاله جدید در صفحه مقالات مرتبط

یکی دیگر از طراحی‌هایی که در اغلب وب سایت‌ها، وجود دارد این است که به محض انتشار مقاله جدید، بر اساس برچسب یا دسته بندی آن، لینکی در انتهای مقالات مرتبط قرار می‌گیرد به این ترتیب امکانی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که اگر به خواندن مقالات مرتبط، علاقه دارند، لینک مقاله جدید در دسترس باشد، وجود لینک مقاله جدید در قسمت مقالات مرتبط به اعتبار آن کمک می‌کند ولی این لینک‌ها هم پایدار نمی‌مانند و ممکن است مقالات دیگر، به مرور، جای مقاله مورد نظر را بگیرند.

خب، تا به اینجای مطلب متوجه شدیم که برای مقالات جدید به محض انتشار، لینک‌هایی بوجود می‌آید که هر چند حائض اهمیت هستند ولی برای موفقیت مقاله، کافی به نظر نمی‌رسند. پس برای اعتبار دادن به مقاله جدید باید چه کاری انجام دهیم که هم از نظر زمان به صرفه باشد و هم مدت طولانی‌تری پایدار بماند. پاسخ این سؤال را در عنوان بعدی ببینید.

ایجاد لینک مقالات جدید در مقالات قدیمی‌

هر مقاله‌ای که برای بلاگ خود ایجاد می‌کنیم بر اساس دسته بندی یا برچسب خود، ممکن است با برخی از مقالات قدیمی وب سایت، مرتبط باشد. ما باید این مقاله‌ها را پیدا کرده و لینک مقاله جدید را در آن‌ها قرار بدهیم. به این ترتیب بعد از مدتی مقاله جدید ما، اعتبار پیدا کرده، ایندکس شده و محبوب می شود.
گفتیم روشی که برای لینک دادن به مقالات جدید انتخاب می‌کنیم بایستی از نظر زمان مقرون به صرفه باشد حال اگر بخواهیم تمام مقالات قدیمی را برای لینک سازی بررسی کنیم، زمانی بیش از تولید مقاله جدید، از ما می‌گیرد به علاوه اینکه اگر تعداد مقالات قدیمی مرتبط زیاد باشد ممکن است نتوانیم بهترین مقاله را انتخاب کنیم. یک راه حل مناسب برای پیدا کردن این مقالات قدیمی وجود دارد و آن هم استفاده از عملگر‌های جستجو در گوگل است. این علمگر :site است که شاید با آن آشنایی داشته باشید. کافیست در قسمت جستجوی گوگل، این عبارت را به کار ببریم:

عنوان مقاله جدید    نام سایت:site

در تصویر زیر می‌توانید مثالی در این باره مشاهده کنید:

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید با استفاده از عملگر :site توانستیم مقالات مرتبط موجود در وب سایت پونه مدیا را پیدا کنیم. حالا باید به این مقالات رجوع کرده و در قسمتی مناسب از متن که اشاره به مقاله جدید دارد، لینک آن را قرار بدهیم. با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنیم، هم مقالات قدیمی و محبوب به روز رسانی می‌شوند و هم به مقاله جدید لینک‌هایی ایجاد شده و اعتبار آن را افزایش می‌دهند. توجه داشته باشید که کافیست این لینک سازی را تنها در ۳ یا ۴ مقاله قدیمی، انجام دهید و در این کار زیاده روی نکنید.

جمع بندی‌

در این مطلب درباره لینک سازی برای مقالات جدید بحث کردیم و راه حلی پیشنهاد دادیم. در این پیشنهاد که به بهینه سازی سئو کمک می‌کند همان نکته همیشگی مربوط به سئو وجود دارد و آن هم اینکه محتوای ما زمانی از نظر موتور‌های جستجو در رده‌های بالا قرار می‌گیرد که بتواند کاربر را به خود جذب کند و برای او مفید باشد.


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

آشنایی با ۱۰افزونه امنیتی برای مقابله با هکرها

آشنایی با ۱۰افزونه امنیتی برای مقابله با هکرهاReviewed by سئوکار سئوتگ on Nov 12Rating: 5.0آشنایی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *