سه شنبه , آذر ۴ ۱۳۹۹
صفحه اصلی / سئو و بهینه سازی وب سایت / رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد

[ad_1]

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد

رپورتاژ آگهی چیست؟

۵ (۱۰۰%) ۲ votes

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد وقتی در حال مطالعه متن یا مقاله ای هستید مطالب جالب و وسوسه انگیزی درباره جدید ترین محصولات زیبایی یا محصولات تخفیف دار دیده باشید. این دسته از تبلیغات که احتمالا تبلیغاتی بودن آن ها از چشم شما پنهان مانده است یکی از روش های جذب مخاطب است که آن را اصطلاحا رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری می نامند.

تاریخچه رپورتاژ آگهی

در زبان انگلیسی تبلیغات رپورتاژ را Advertorial می گویند. این کلمه ترکیبی از دو کلمه Advertisement و Editorial است که از لحاظ ماهیت تلفیقی از محتوای نوشتاری و تبلیغاتی است. در ایران از واژه فرانسوی Reportage یا رپورتاژ که به معنای گزارش است برای این روش تبلیغات استفاده می شود.

اولین بار در سال ۱۹۴۶ رپورتاژ به صورت متن هایی کوتاه توسط نویسندگان نوشته و در ستونی از روزنامه ها و بخشی از مجلات چاپ میشد. پس از آشنایی بیشتر مردم با این روش تبلیغات زیرپوستی استفاده از آن در دهه ۷۰ میلادی اوج گرفته و تا امروز شاهد استفاده روز افزون آن هستیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ به تبلیغاتی محتوا محور گفته می شود که به صورت دیجیتالی در رسانه های اینترنتی (انواع وب سایت ها)، روزنامه و برنامه های تلویزیونی برای مخاطبین هدف منتشر میشود.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار داردمعمولا رپوتاژ آگهی برای معرفی محصولات یک شرکت بین مخاطبین رسانه ها و یا برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطب با ویژگی های خدمات آن شرکت تهیه و منتشر می شود.

به عنوان مثال تیزر یا تریلری از قسمت اکران نشده یک سریال، که در پایان آخرین قسمت منتشر شده از آن نمایش داده می شود، نوعی از رپورتاژ است.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد

رپورتاژ رسانه ای روبیکا در برنامه شبکه دو سیما نمونه ای از رپورتاژ آگهی است.

محتوای رپورتاژ شامل اطلاعاتی مختصر و کاربردی در قالب متن، تصویر، ویدئو و… با اهداف مختلف مثل جلب توجه کاربر، ترغیب وی به خرید و یا آشنایی با برند یا محصول جدید است.

به طور مثال تبلیغاتی که به صورت یک نوار، زیر تصویر پخش یک برنامه تلویزیونی مشاهده می کنید نوعی از رپورتاژ است.

انواع رپورتاژ به چند دسته تقسیم می شود؟

تبلیغات رپورتاژ به شکل های مختلفی انجام می شود و انواع آن بسیار زیاد است. اما از موثر ترین و مهم ترین آن ها می توان به تبلیغات رسانه ای (رادیو یا تلویزیون)، تبلیغات نوشتاری (روزنامه ها و مجله ها) و تبلیغات اینترنتی (وب سایت ها و خبرنامه ها) اشاره کرد.

معمول ترین شکل ثبت رپورتاژ آگهی در انواع رسانه ها به چه شکل است؟

  • در وب سایت های اینترنتی – مقاله ویرایش شده (محتوای فروش)
  • در رسانه های تلویزیونی – پیام های بازرگانی
  • در سینما – تیزر و تریلر های تبلیغاتی
  • در نشریات و جراید – ستون های متنی در پاورقی
  • در رادیو و پادکست – نام بردن از برند ها در پایان هر برنامه یا ترک به عنوان اسپانسر

رپورتاژ آگهی با چه هدفی نوشته می شود؟

بازاریابی آنلاین، برندسازی، معرفی و فروش محصول، جذب مخاطب، کسب بک لینک و افزایش رتبه وب سایت و بهبود وضعیت سئو از معمول ترین اهداف انتشار رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی در ایران به واسطه مدل استفاده از بستر اینترنت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از بزرگ ترین برند های اینترنتی کشور مثل دیجی کالا، بامیلو، اسنپ، تپ سی، ایرانسل، همراه اول، سامسونگ، سونی و ال جی همه به نوعی از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار داردفرقی نمی کند برند ها خدماتی، فروشگاهی، خرده فروش یا سرویس دهند خدمات دیجیتال باشند. همه به شکل های مختلف در بسیاری از وب سایت های ایرانی رپورتاژ آگهی تهیه و منتشر می کنند.

نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی را به چه کسی بسپاریم؟

چون هدف رپورتاژ آگهی تمرکز بر محتوای تبلیغاتی، فروش، جذب مخاطب و بازاریابی است فقط لحن ادبیاتی قلمبه سلمبه کافی نیست بلکه محتوا باید به اندازه کافی گیرا، جذاب و کاربردی باشد تا بلکه مخاطب بعد از نیمچه نگاهی به خواندن آن تشویق شود. پس جسارتا شما نمی توانید از آقای شاملو یا جلال آل احمد بخواهید در بازاریابی محصولات شما کمک تان کنند. شما به یک کپی رایتر خوب نیاز دارید که بتواند کاربرد محصول شما را برای مخاطب جا بیندازد.

متن رپورتاژ آگهی باید چگونه باشد؟

امروزه کاربران فضای مجازی به راحتی متن های تبلیغاتی را تشخیص می دهند و بدون کوچک ترین توجهی از آن ها عبور می کنند به همین دلیل نوع نگارش متن رپورتاژ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قانع کننده، سرگرم کننده، جالب، کاربردی و هدفمند بودن از ضروری ترین و مهم ترین مواردی است که در نگارش متن رپورتاژ باید به آن ها توجه داشت.

چطور یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

متن رپورتاژتان همان طور که گفتیم باید دربردارنده اطلاعات مفید و کاربردی باشد تا در کم ترین محتوای ممکن هدف و مقصود را به مخاطب منتقل کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار داردنکات زیر به شما کمک می کند یک متن آگهی رپورتاژ موثر و خوب بنویسید:

  • عنوانی جذاب، وسوسه بر انگیز و تاثیرگذار بنویسید زیرا عنوان متن اولین چیزی است که کاربر با آن روبرو می شود به همین دلیل باید طوری باشد که کاربر برای خواندن ادامه متن کنجکاو شود. عنوان سئو مهم است چون در گوگل هم دیده می شود.
  • محتوای کوتاه (آنقدر کوتاه که حتی به اصل موضوع نرسیده باشد) و خیلی بلند (آنقدر بلند که کاربر را خسته کند) جایی در رپورتاژ آگهی ندارند.رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد
  • در طول متن از کلمات قدرتمند و موثر در فرآیند فروش استفاده کنید. (شگفت انگیز، فوق العاده و…)
  • حتما تیتر بندی (تگ H2 و تگ H3) در مقاله استفاده کنید، و سعی کنید تیتر ها را به صورت پرسش های چالش برانگیز مطرح کنید).
  • اگر بتوانید مثل وب سایت پذیرنده آگهی محتوایی یکدست با دیگر مقالات بنویسید با یک تیر چند نشان زده اید؛ هم تبلیغاتی بودن آن را پنهان کرده اید و هم اینکه مقاله ای نوشته اید که مخاطبین سایت آن را می خوانند.
  • استفاده از استوری تلینگ Storytelling یا داستان سرایی به شما اجازه می دهد بدون خسته کردن کاربر سیر تا پیاز ویژگی و مزایای محصولات تان را بیان کنید.
  • اگر بجای شمردن ویژگی های محصولتان به کاربردی بودن و مزیت هایی که برای مشتری دارد بپردازید مطمئن باشید ثمره بهتری در انتظارتان خواهد بود.
  • قانون ۳۰-۷۰ را رعایت کنید! این قانون می گوید ۷۰ درصد از متن تان را به بیان مزیت ها اختصاص داده و ۳۰ درصد باقی را روش فروش و تبلیغات مانور بدهید.رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد
  • یک عکس را ۱۰۰۰ کلمه گفته اند. اگر ۳ تصویر خوب و جالب توجه در محتواتان باشد ۳۰۰۰ کلمه بیشتر صحبت کرده اید.
  • بنظر ما ۳ تا ۵ لینک فالو DoFollow در محتوا هم تاثیرگذاری کافی روی سئو دارد هم به اندازه ای بک لینک کسب کرده اید که گوگل به مقاله شما مشکوک نشود.
  • نه از متن کپی شده برای رپورتاژ استفاده نکنید، نه انکر تکست تکراری برای آن استفاده کنید.
  • توصیه ما این است که یکی از لینک ها را به برند تان اختصاص داده و یک CTA یا فراخوان عمل درست و حسابی به آن اضافه کنید.

تا به اینجا یاد گرفتیم:

  • رپورتاژ نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که در سطح اینترنت، روزنامه و مجلات انجام می شود و اطلاعاتی مفید درباره مزیت های استفاده از محصولات یک کسب و کار را در اختیار بازدیدکننده قرار می دهد.
  • هدف از رپورتاژ بازایابی، برند سازی، معرفی و فروش کالا های یک کسب و کار و یا نوعی تبلیغ برای آن است.
  • همین طور تبلیغات رسانه ای، نوشتاری و اینترنتی از مهم ترین انواع رپورتاژ هستند.
  • و نویسنده متن رپورتاژ شخصی دست به قلم و کپی رایتری حرفه ای باشد.
  • تا متنی سرگرم کننده بنویسد که هم قانع کننده باشد، و هم جذابیت، مفید بودن و هدفمندی را با خود انتقال دهد.

تاثیر رپورتاژ در سئو

از مهم ترین مزیت های رپورتاژ در سئو کسب بک لینک مستقیم و با متن لینک سفارشی از معتبر ترین و پر مخاطب ترین سایت های کشور است. اگرچه لینک های رپورتاژ کاملا طبیعی نیستند ولی در طراحی استراتژی سئو و لینک سازی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارددر خرید رپورتاژ آگهی به چه مواردی دقت کنیم؟

  1. هر چه موضوع فعالیت سایت مورد نظر به زمینه کاری شما بیشتر مربوط باشد بهتر است مخاطب نزدیک تری بدست می آورید.
  2. نزدیک تر بودن موضوع فعالیت سایت مورد نظر به سایت شما تاثیر بیشتری روی سئو وب سایت شما خواهد داشت.
  3. برای جریمه نشدن توسط گوگل از خرید زیاد از حد رپورتاژ پرهیز کنید (بهتر است از استراتژی درستی برای این کار استفاده کنید)
  4. تنها زمانی از سایت های پر قدرت رپورتاژ بخرید که در صفحه اول یا دوم گوگل حضور داشته باشید

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

معمولا سایت ها بر اساس رتبه الکسا، تعداد بازدید و مخاطب و همین طور اقتدار دامنه ای که دارند تعرفه رپورتاژ خود را تعریف می کنند. پس باید متوجه شده باشید که معمولا هزینه های بالای ثبت رپورتاژ به همان میزان هم بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت.
با اینکه قیمت خرید رپورتاژ در مقایسه با بک لینک به مراتب بالا تر است.اما به شما پیشنهاد می کنیم این کار را بکنید چراکه آگهی شما (برخلاف بک لینک که در صورت عدم تمدید و پرداخت تاثیرش را از دست می دهند) در نشریه پذیرنده آگهی به صورت مادام العمر و بدون نیاز به تمدید باقی می ماند.

شرایط درج آگهی رپوتاژ به چه صورت است؟

معمولا هر سایت یا رسانه ای که رپوتاژ آگهی می پذیرد، در سایت خود دپارتمانی برای پذیرش و انتشار رپورتاژ دارد. باید این نکته را هم بدانید که تبلیغاتی بودن محتوای شما چون در بخش تبلیغات منتشر می شود مشخص است.

چطور یک رپورتاژ آگهی بخریم؟

یک جستجو ساده انواع و اقسام سایت های فروشنده رپورتاژ را به شما نشان می دهد. ولی اگر زمانتان اصلا مهم نباشد حتما این کار را می کنید. و اگر دنبال راه بهتری باشید و به زمانتان اهمیت بدهید دنبال یک مرجع فروش رپورتاژ خواهید بود. ما چنین امکانی را فراهم کرده ایم که شما بتوانید به بهترین سایت های فروشنده رپورتاژ در کشور دسترسی داشته باشید.

ما بجای شما رتبه الکسا، میزان بازدید، اقتدار سایت و برگه DA & PA، و همین طور تعرفه ثبت رپورتاژ را بررسی و گردآوری کرده و کار های خرید و ثبت آن را هم برای شما انجام می دهیم. و به عنوان اشانتیون برای کسانی که از ما پکیج رپورتاژ بخرند، مشاوره خرید و همین طور یک استراتژی لینک سازی ارائه می کنیم.

از رپورتاژ آگهی چه نتیجه ای می گیریم؟رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه مزیتی برای کسب و کار دارد

اگر می خواهید تکانی اساسی به رتبه خود در نتایج موتور های جستجو دهید یکی از بهترین راه ها استفاده از رپورتاژ آگهی است. ممکن است این روش برای شما هزینه داشته باشد اما بازدهی بالایی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. با یک رپورتاژ آگهی اصولی و تاثیر گذار می توانید اعتماد کاربران فضای مجازی را جلب و آن ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

اگر سوالی در این مورد دارید می توانید همینجا در دیدگاه ها برایم بنویسید.

آموزش خود را ادامه دهید

[ad_2]
منبع

این مطالب را نیز ببینید!

تحقیق کلمه کلیدی در سئو و روش اصولی انجام آن

[ad_1] تحقیق کلمه کلیدی یکی از وظایف اساسی سئو است. در این مقاله شما خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *