صفحه اصلی / متا تگ / تگ های سئو – سئوکار حرفه ای سئو تگ

تگ های سئو – سئوکار حرفه ای سئو تگ

برچسب متا تگ چیست؟

برچسب عنوان یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. تگ های عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) به عنوان سربرگ قابل کلیک برای یک نتیجه معین نمایش داده می شوند و برای قابلیت استفاده، جستجوگرها و به اشتراک گذاری اجتماعی مهم هستند. برچسب عنوان یک صفحه وب به عنوان یک توضیح دقیق و مختصر از محتوای صفحه است.

نمونه کد

<head>
  <title> عنوان مثال </ title>
</ head>

طول عنوان مطلوب

گوگل معمولا اولین ۵۰-۶۰ علامت تگ عنوان را نمایش می دهد. اگر عناوین خود را کمتر از ۶۰ عدد حفظ کنید، تحقیقات ما نشان می دهد که شما می توانید حدود ۹۰٪ عناوین خود را به درستی نمایش دهید. هیچ محدودیتی برای شخصیت وجود ندارد، زیرا شخصیت ها می توانند در عرض متفاوت باشند و علامت های نمایش گوگل حداکثر (در حال حاضر) در ۶۰۰ پیکسل باشد.


چرا برچسب های عنوان مهم هستند؟

برچسب های متا یک عامل مهم در کمک به موتورهای جستجو در درک آنچه در مورد صفحه شما هستند، و اولین نتیجه آن است که بسیاری از افراد از صفحه شما هستند. تگ های عنوان در سه مکان کلیدی استفاده می شود: (۱) صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)، (۲) مرورگرهای وب و (۳) شبکه های اجتماعی.

۱٫ صفحات نتیجه جستجو موتور

برچسب عنوان شما (با چند استثناء)، عنوان نمایش شما را در SERPs تعیین می کند و اولین تجربه بازدید کننده سایت شماست. حتی اگر سایت شما خوب رتبه بندی شود، عنوان خوب می تواند عامل تعیین کننده یا شکست در تعیین اینکه آیا کسی روی لینک شما کلیک کند یا خیر.

۲٫ مرورگرهای وب

برچسب عنوان شما نیز در بالای مرورگر وب نمایش داده می شود و به عنوان نگهدارنده عمل می کند، مخصوصا برای افرادی که بسیاری از برگه های مرورگر باز هستند. عناوین منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص با کلمات کلیدی مهم در نزدیکی جلوی کمک، اطمینان حاصل کنید که افراد محتوای آهنگ خود را از دست نمی دهند.

۳٫ شبکه های اجتماعی

برخی از وب سایت های خارجی – به خصوص شبکه های اجتماعی – از برچسب عنوان شما برای تعیین آنچه نمایش داده می شود هنگام اشتراک گذاری آن صفحه استفاده می کنند. در اینجا یک تصویر از فیس بوک است، برای مثال:

به خاطر داشته باشید که برخی از شبکه های اجتماعی (از جمله فیس بوک و توییتر) دارای برچسب های متا خود هستند ، به شما این امکان را می دهد که عناوین را مشخص کنید که از برچسب عنوان اصلی شما متفاوت است. این می تواند به شما برای هر شبکه بهینه سازی کند و عناوین طولانی را در وقت / جایی که ممکن است سودمند باشد فراهم کند.


چگونه یک برچسب عنوان خوب بنویسم؟

از آنجاییکه برچسبهای عنوان چنین بخش مهمی از هر دو بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربری جستجو را نشان میدهند، به طور موثر آنها را نوشته است، تلاش بسیار کم تلاش و کارآمد SEO بسیار کارآمد است. در اینجا توصیه های حیاتی برای بهینه سازی برچسب های عنوان برای موتورهای جستجو و اهداف قابل استفاده است.

۱٫ طول عنوان خود را تماشا کنید

اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد، موتورهای جستجو ممکن است با اضافه کردن یک بیضوی (“…”) آن را کاهش دهند و می توانند کلمات مهم را حذف کنند. در حالی که ما معمولا توصیه میکنیم عناوین خود را زیر ۶۰ کاراکتر نگه داریم، محدودیت دقیق کمی پیچیده تر است و بر اساس یک ظرف ۶۰۰ پیکسل است.

بعضی از شخصیت ها به طور طبیعی فضای بیشتری را می گیرند. یک شخصیت مثل حروف “W” بزرگتر از یک شخصیت کوچک مانند “i” یا “t” است. نگاهی به نمونه های زیر:

عنوان اول ۷۷ عدد کامل را نمایش می دهد، زیرا “ittl” در “Littlest” بسیار باریک است و عنوان دارای لوله (“|”) است. عنوان دوم پس از ۴۲ کاراکتر به دلیل حروف بزرگ پایتخت (مانند “W”) را قطع می کند و این واقعیت که کلمه بعدی در عنوان برچسب نام کامل وب سایت است.

سعی کنید از عناوین ALL CAPS اجتناب کنید. آنها ممکن است دشوار برای بازدید کنندگان جستجو برای خواندن و ممکن است به شدت تعداد کاراکتر های گوگل را نمایش دهد.

در نظر داشته باشید که حتی در حد محدودیتی معقول، موتورهای جستجو ممکن است انتخابی برای نمایش عنوان متفاوت از آنچه شما در برچسب عنوان خود ارائه می کنید. به عنوان مثال، گوگل ممکن است نام تجاری شما را به عنوان صفحه نمایش نمایش دهد، مانند این:

در اینجا، چون گوگل متن را پیش از اضافه کردن نام تجاری (متن قبل از “…” متن اصلی) را قطع می کند، تنها ۳۵ علامت از عنوان اصلی نمایش داده می شود.

به خاطر داشته باشید که عناوین طولانی در بعضی موارد ممکن است برای اشتراک گذاری اجتماعی بهتر عمل کنند و برخی از عناوین به طور طبیعی طولانی هستند. خوب است بدانیم که عناوین شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند، اما برای استفاده از یک عنوان طولانی مجازات نیست. از قضاوت خود استفاده کنید و به عنوان یک بازدید کننده فکر کنید.

۲٫ آیا کلمات کلیدی جستجوگرها را از دست ندهید

در حالی که هیچگونه مجازاتی برای الگوریتم های گوگل برای عناوین طولانی ساخته نشده است، اگر شما شروع به پر کردن عنوان خود را پر از کلمات کلیدی کنید به طوری که یک تجربه کاربری بد را ایجاد کنید، مانند:

اجتناب از عناوین که فقط یک لیست از کلمات کلیدی هستند و یا تکرار تغییرات از کلمه کلیدی یک بار دیگر و بیش از. این عناوین برای کاربران جستجو بد است و می تواند شما را با موتورهای جستجو مشکل سازد. موتورهای جستجو تغییرات کلمات کلیدی را درک می کنند ، و غیر ضروری و غیرممکن است که هر نسخه از کلمات کلیدی خود را به یک عنوان بسپارند.

۳٫ به هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد بدهید

عناوین منحصر به فرد موتورهای جستجو را درک می کنند که محتوای شما منحصر به فرد و با ارزش است و همچنین نرخ های بالاتر کلیک را افزایش می دهد. در مقیاس صدها یا هزاران صفحه ممکن است یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه ایجاد شود، اما CMS مدرن و قالبهای مبتنی بر کد باید به شما اجازه دهد حداقل عناوین منحصر به فرد را برای تقریبا هر صفحه مهم ایجاد کنید. سایت شما. برای مثال، اگر هزاران صفحه محصول با یک پایگاه داده از نام و دسته بندی محصولات داشته باشید، می توانید از این داده ها برای تولید عناوین مانند:

[نام محصول] – [رده محصول] | [نام تجاری]

کاملا اجتناب کنید عناوین پیش فرض، مانند “صفحه اصلی” یا “صفحه جدید” – این عناوین ممکن است باعث شود که Google فکر کند محتوای تکراری در سایت شما (یا حتی در سایر سایتهای وب) داشته باشد. علاوه بر این، این عناوین تقریبا همیشه نرخ های کلیک را کاهش می دهند. از خود بپرسید: به احتمال زیاد شما باید بر روی یک صفحه به نام “بدون عنوان” یا “صفحه محصول” کلیک کنید؟

۴٫ ابتدا کلمات کلیدی مهم را وارد کنید

بر اساس تست و تجربه موز ، کلمات کلیدی نزدیکتر به عنوان برچسب عنوان شما ممکن است تاثیر بیشتری در رتبه بندی جستجو داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات تجربی تجربه نشان می دهد که افراد ممکن است به اندازه دو کلمه اول یک عنوان اسکن کنند.به همین دلیل توصیه می کنیم عناوینی را که در آن جنبه ی منحصر به فرد صفحه (به عنوان مثال نام محصول) به نظر می رسد اول است. اجتناب از عناوین مانند:

نام تجاری | بخش عمده محصولات – رده محصولات کوچک – نام محصول

عنوان ها مانند این مثال اطلاعات تکراری frontload را ارائه می دهند و در نگاه اول مقدار بسیار منحصر به فردی را ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر موتورهای جستجو یک عنوان مانند این را قطع کنند، بخش منحصر به فرد بیشتر احتمال دارد که ناپدید شود.

۵٫ استفاده از نام تجاری خود را

اگر یک مارک قوی و شناخته شده داشته باشید، اضافه کردن آن به عناوین خود ممکن است به افزایش نرخ کلیک کمک کند. ما معمولا توصیه می کنیم نام تجاری خود را در انتهای عنوان قرار دهید، اما مواردی مانند صفحه اصلی یا صفحه شما وجود دارد که ممکن است بخواهید بیشتر بر پایه نام تجاری تمرکز داشته باشید. همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل ممکن است نام تجاری شما را به طور خودکار به عناوین نمایش شما اضافه کند، بنابراین توجه داشته باشید که نتایج جستجوی شما در حال حاضر نمایش داده می شود.

۶٫ برای مشتریان خود بنویسید

در حالی که برچسب های عنوان بسیار مهم برای جستجوگرها هستند، به یاد داشته باشید که اولین کار شما این است که جذب کلیک از بازدیدکنندگان به خوبی هدفمند باشید که احتمالا محتوای شما را با ارزش تر پیدا می کنند. در هنگام ایجاد تگ های عنوان خود، علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی، در مورد کل تجربه کاربری فکر کنید. برچسب عنوان یک تعامل جدید بازدید کننده با نام تجاری شما است هنگامی که آن را در یک نتیجه جستجو پیدا کنید – باید پیام مثبت و دقیق را ممکن است منتقل کند.


چرا گوگل از تگ عنوان من استفاده نمی کند؟

گاهی اوقات ممکن است گوگل یک عنوان را نمایش دهد که برچسب عنوان شما مطابقت ندارد. این می تواند خسته کننده باشد، اما هیچ راهی آسان برای مجبور کردن آنها به استفاده از عنوان تعریف شده شما وجود ندارد. وقتی این اتفاق می افتد، چهار توضیح احتمالی وجود دارد …

۱٫ عنوان شما کلمه کلیدی پر شده است

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اگر شما سعی می کنید عنوان خود را با کلمات کلیدی (گاهی اوقات به نام “بهینه سازی بیش از حد” نامیده می شود)، گوگل ممکن است تصمیم به سادگی آن را بازنویسی کند. به دلایل بسیاری، بازنویسی عنوان خود را برای جستجوی بیشتر کاربران مفید باشد.

عنوان شما با پرس و جو مطابقت ندارد

اگر صفحه شما مطابق با یک پرس و جو جستجو است که به خوبی در عنوان نشان داده نمی شود، گوگل ممکن است انتخاب شود که عنوان نمایش شما را بازنویسی کند. این لزوما یک چیز بد نیست – هیچ عنوان با هر جستجو قابل تصور مطابقت ندارد – اما اگر عنوان خود را برای جستجوی مطلوب، حجم بالا جستجو نکنید، سپس بازنویسی آن را برای بهتر مطابقت با کلمات کلیدی جستجو و قصد آنها بازنویسی کنید.

۳٫ شما یک عنوان جایگزین دارید

در برخی موارد، اگر شما شامل اطلاعات متناوب عنوان، مانند متا تگ برای فیس بوک یا توییتر، گوگل ممکن است انتخاب کند که از آن عناوین استفاده کند. باز هم این لزوما یک چیز بد نیست، اما اگر این نام نمایشگر نامطلوب ایجاد شود، ممکن است بخواهید داده های عنوان جایگزین را بازنویسی کنید.

۴٫ شما یک فهرست قدیمی دارید

در موارد نادر، موتورهای جستجو ممکن است یک عنوان از (همانند Open Directory Project) را بکشند. اگر عنوان صفحه نمایش شما در جستجوی با تگ عنوان شما مطابقت نداشته باشد، اما لیست شما مطابقت دارد، شما می توانید این جایگزینی را با تگ Robots NOODP متوقف کنید ، که شبیه به این است:

<meta name = "robotics" content = "noodp">

روبات های متا یک موضوع فنی نسبتا فنی هستند، اما اگر شما یک عنوان نمایش نامشخص را در SERPs مشاهده می کنید، یک جستجوی سریع را برای کسب و کار خود انجام دهید. شما ممکن است چند دردسر داشته باشید.

منبع: https://moz.com


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

هشتگ چیست ؟ – سئوکار حرفه ای سئو تگ

هشتگ چیست ؟Reviewed by مهرناز حسینی on Sep 28Rating: 5.0هشتگ چیست ؟در واقع یک نوع …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *