یکشنبه , آبان ۲ ۱۴۰۰
صفحه اصلی / آموزش سئو / تقویم محتوا چیست؟ چگونه یک تقویم محتوای تاثیرگذار بسازیم؟

تقویم محتوا چیست؟ چگونه یک تقویم محتوای تاثیرگذار بسازیم؟

بهترین راه برای حفظ ثبات در تولید محتوای جدید بدون اتلاف وقت ایجاد یک تقویم محتوا است.

در حقیقت شما با داشتن یک تقویم محتوا می توانید برنامه ی توزیع محتوای خود را در طول هفته، ماه و سال تعیین کنید.

تقویم محتوا راهنمایی است که به شما و تیم کاریتان می گوید که چه محتوایی قرار است در آینده به اشتراک بگذارید.

با کمک تقویم محتوا می توانید زمان شروع هر کدام از محتواهای سایت را مشخص کرده و اطلاعاتی که قرار است در هر کدام بیاورید را تعیین کنید.

تقویم محتوا باید شامل کانال هایی مانند فیس بوک، لینکدین، ایمیل و یوتیوب باشد تا محتوای شما را به اشتراک بگذارد.

استفاده از تقویم محتوا یک راه  عالی برای بررسی برنامه های تولید محتوا و انتشار آن می باشد.

با بکارگیری این ابزار شما می توانید:

  1. از اتلاف وقت جلوگیری کرده، برنامه های خود را بر طبق تغییرات فصلی سازماندهی نموده و عنوان بندی کنید تا بتوانید مدیریت کسب و کار خود را بدست بگیرید.
  2. با توجه به تغییراتی که در محتوای سایت خود ایجاد می کنید، خوانندگان و کاربران جدید مجذوب سایت شما شده و آن را دنبال می کنند. از شبکه های اجتماعی مانند پلتفروم های فیس بوک و توییتر برای انتشار محتوای سایت خود استفاده کنید تا کاربران بیشتری را جذب کنید.

با داشتن یک تقویم محتوا می توانید جزئیات تولید، طراحی و انتشار محتوای خود را در یک بازه زمانی مشخص برنامه ریزی نموده و طبق آن جلو بروید.

سپس آن را با همکاران خود در بخش تولید محتوا به اشتراک بگذارید.

چه زمانی نیاز به یک تقویم محتوا دارید؟

تقویم محتوا یک برنامه ی عالی برای انواع محتواها مانند پست های وبلاگ، پست های اجتماعی یا ویدئو ها و… است.

این ابزار کمک می کند تا کاربران شما از کسب و کارتان آگاهی پیدا کنند.

اگر شما می خواهید محتوایی را تولید کرده و بیشتر از یک ماه به اشتراک بگذارید باید از یک تقویم محتوا استفاده کنید.

یا اگر می خواهید با بیشتر از یک نفر همکاری کنید باز هم نیاز به یک تقویم محتوا دارید تا هر کدام از شما اطلاعات کاری خود را در آن وارد کند.

بنابراین با کمک تقویم محتوا می توان در بازه های مختلف زمانی نتیجه کارها را بررسی نموده و اگر مشکلی وجود داشت آن را رفع کنید.

با بکارگیری یک تقویم محتوا در تیم کاری خود می توانید به راحتی وظائف اعضا را تقسیم نموده و روند کاری را مدیریت کنید.

با این کار هر فرد می داند که در  یک روز باید چه کاری انجام دهد و بقیه اعضای تیم نیز از روند کاری او مطلع می شوند.

تقویم محتوا باید شامل چه چیزهایی باشد؟

تقویم محتوا هر روز باید برای به روز رسانی و سازماندهی وظائف افراد استفاده شود.

افزودن تمامی جزئیات کاری به تقویم محتوا سبب کاهش سردرگمی و هماهنگی بین کارها می شود.

 یک تقویم محتوای خوب شامل

  1. عنوان مقاله: انتخاب عنوان و استفاده از کلید واژه های مناسب و تاثیرگذار اولین ویژگی داشتن یک تقویم محتوای خوب است.
  2. اطلاعات لازم و کافی در مورد شروع و پایان انتشار یک محتوا: تعیین تاریخ، روز و ساعت تولید محتوا و انتشار آن سبب نظم و هماهنگی در تقویم محتوا می شود.
  3. لینک های خارجی و داخلی موجود در محتوا :این لینک ها سبب هدایت کاربران سایت شما به صفحه موردنظر میشود.
  4. درج نام نویسنده، ویراستار و ناشرمحتوا: درج نام اعضای تولیدکننده ی محتوا برای تعیین وظایف هر کدام از اعضا، یکی از ویژگی های خوب تقویم محتوا می باشد.
  5. برنامه ریزی: تنظیم یک برنامه ی مشخص برای تعطیلات رسمی و اتفاقاتی که روی کسب و کار شما تاثیر گذار است.

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از ساخت یک تقویم محتوا برای وبلاگ، وب سایت، پست های شبکه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی باید بدانید که می خواهید چه اهدافی را دنبال کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید دنبال کنندگان وب سایت یا وبلاگ شما افزایش یابند باید به صورت هفتگی پست بگذارید و از کلید واژه های مناسب و پرطرفدار برای عنوان مقاله استفاده کنید.

اگر هدفی نداشته باشید و از عناوین تکراری و خسته کننده استفاده کنید، کاربران مدت زمان کمی در سایت شما می مانند. بنابراین مهم ترین کار، تعیین اهداف می باشد.

یکی از اهداف برجسته ی استفاده از تقویم محتوا جلوگیری از بروز مشکل و اشتباه در رابطه با تولید محتوا است.

با وجود داشتن یک تقویم محتوا شما می توانید روی کار خود تمرکز بیشتری داشته، محتوایی متنوع و در راستای خواسته و تقاضای کاربران خود تولید کنید.

یکی دیگر از اهداف استفاده از تقویم محتوا جلوگیری از اتلاف وقت و سرعت بخشیدن به کارها می باشد.

شما با یک برنامه ریزی درست در تقویم محتوای خود می توانید هر کدام از محتواهای سایت را زمان بندی کرده تا در اسرع وقت محتوایی با کیفیت و مناسب تهیه و تولید کنید.

انتخاب یک قالب برای تقویم محتوا

تقویم محتوا قالب های مختلفی دارد که شما می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. قالب های تقویم محتوا بصورت هفتگی، ماهانه، سالانه و بر اساس نوع پست های شما مشخص می شود.

قالب ها و پلتفرم های زیادی از تقویم محتوا وجود دارد که استفاده از آن ها آسان است.

انتشار و پخش محتوای سایت

کارخود را پس از تولید محتوا متوقف نکنید. آنچه که شما میخواهید این است که محتوای شما در جاهایی نشان داده شود که دنبال کنندگان زیادی دارد.

در مورد پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدونی که در نزد کاربران اینترنتی به عنوان محبوب ترین پلتفرم ها شناخته میشوند، فکر کرده و روی آن ها کار کنید.

اگر می خواهید روی یکی از پست های خود مانور بیشتری دهید، خلاصه ای از آن پست را در قالب یک پست اجتماعی تهیه کنید.

بیشتر پلتفرم های اجتماعی پست هایی که لینک های خارجی دارند را نشان نمی دهند؛ بنابراین با توجه به علائق کاربران خود روی خلاصه ای از محتوای سایت به عنوان یک پست اجتماعی کار کنید.

استفاده از تقویم محتوا سالانه

همیشه برای پیشرفت در کار خود پیش قدم باشید و رو به جلو بروید.

برای این کار باید روحیه ی رقابتی داشته و از روش های رایج و محبوب تولید محتوا استفاده کرده و آن ها را بروزرسانی کنید.

یک استراتژی بازاریابی محتوا ساخته و با استفاده از آن تعطیلات رسمی و تغییرات فصلی را روی تقویم محتوایی خود ثبت کنید.

این روش به شما کمک می کند تا دائما سایت خود را بروزرسانی کرده و توسعه دهید و از روش های بازاریابی به روز و جذاب استفاده کنید.

ایجاد تغییرات جزئی در محتویات قدیمی

اگر می خواهید محتواهای قدیمی سایت خود را بصورت فصلی یا سالانه تغییر دهید میتوانید با ایجاد تغییرات جزئی در هر محتوا، سایت خود را بروزرسانی کنید.

به عنوان مثال اگر عنوان محتوای شما “بهترین پلتفروم های اتوماتیک بازاریابی” است می توانید با افزودن کلمه یا کلماتی در ابتدا یا انتهای آن محتوای سایت خود را بروزرسانی کنید. مثلا “بهترین پلتفروم های اتوماتیک بازاریابی در سال ۲۰۲۲”

حتما مقاله ۵ نکته از گوگل برای موفقیت در ایجاد محتوا را بخونید.

تصمیم گیری در مورد زمان و چگونگی انتشار محتوا

پس از اینکه یک تقویم محتوای خوب طراحی کردید زمان آن رسیده که تصمیم بگیرید محتوای خود را چگونه منتشر کنید. روزانه؟ هفتگی؟ و…

برای کالاهای جدید و برندهای جدید باید روزانه محتوا تولید کنید تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار گرفته و شناخته شوند. با در نظر گرفتن اولویت های کاربران خود بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنید.

آیا کاربران شما ترجیح می دهند محتوایی طولانی تر همراه با چالش راخوانده و روی چالش های آن فکر کنند یا متن های کوتاه و پشت سر هم را ترجیح می دهند.

باید به اندازه کافی با نیازهای کاربران خود آشنا باشید. بیشتر از اینکه روی کمیت کالای خود تمرکز کنید روی کیفیت آن متمرکز شوید.

فقط برای اینکه روزانه محتوایی تولید کنید کار خود را پیش نبرید. بهترین زمان انتشار پست در سایت را در سئوروز مطالعه کنید.

محتوایی با کیفیت و مناسب تولید کنید تا بتوانید کسب وکار خود را توسعه داده و اعتماد کاربران را جلب کنید.

بررسی تقویم محتوا

برای بررسی و آنالیز تقویم محتوا وقت بگذارید. این کار کمک میکند کار تولید محتوا توسط همه اعضای گروه پیگیری شده و هماهنگی های لازم انجام شود.

با داشتن یک تقویم محتوا این کار بسیار راحت خواهد بود.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند ابزارهای تحلیلی گوگل شما می توانید مشخص کنید که کدام پست ها بیشترین بازدید را داشته و این بازدید ها در چه کانال هایی صورت گرفته است.

اگر محتوای شما در شبکه های اجتماعی پست شده می توانید از ابزارهای پلتفروم ها مانند کامنت، لایک و اشتراک گذاری برای بررسی تاثیر گذاری محتوای خود بر روی کاربران با خبر شوید.

بازخوردهای جدید دنبال کنندگان را روی پست خود مشاهده نموده و با بازخوردهای قبلی آنان مقایسه کنید.

نتیجه گیری

بزرگ ترین قدمی که می توانید برای تولید یک محتوای مفید و با کیفیت و انتشار منظم آن بردارید داشتن یک تقویم محتوای خوب است.

اهداف کاری خود را قبل از تهیه تقویم محتوا مشخص نموده و یک برنامه ریزی خوب برای پیشبرد کارها انجام دهید.

تقویم محتوا یک شیوه عالی در راستای بازاریابی آنلاین می باشد.


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

سرعت سایت در سئو

سرعت سایت در سئو

۱۰۰ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو سرعت سایت در سئو بسیار مهم است. آنقدر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *