یکشنبه , آبان ۲ ۱۴۰۰
صفحه اصلی / آموزش پایه سئو / اهمیت و نقش سئو در آینده کسب و کارها، چرا به سئو نیاز داریم؟

اهمیت و نقش سئو در آینده کسب و کارها، چرا به سئو نیاز داریم؟

برند های مختلف از همون ابتدای کارشون به سئو نیاز دارن، چرا که این روش میتونه مقرون به صرفه ترین راه برای درک و دستیابی به مشتریاتون در لحظه های مهم کاریتون باشه.

در سالی که در اون قرار داریم نیاز به سئو برای کسب و کار های مختلف به بیشترین حد خودش رسیده.

وقتی که مشتریان نحوه خرید خودشون رو به خرید های آنلاین تغییر دادن حتی سنتی ترین کسب و کارها هم این موضوع رو درک کردن که کسب و کارشون به دنیای دیجیتال نیاز داره.

در این مسیر سئو مقرون به صرفه ترین راه برای درک و دست پیدا کردن به مشتریاتون در لحظه های کلیدی محسوب میشه.

خیلی از برند ها این موضوع رو میدونن (یا شاید فکر میکنن که میدونن) که برای کارای دیجیتالی خودشون به سئو نیاز دارن و سود های زیادی از کار سئو در آینده بدست میارن.

سئو حتما قابلیت جست و جو و در معرض دید مشتری بودن سایتتون رو بهبود میده، اما سئو واقعا چه کارای دیگه ای میتونه براتون انجام بده و ارزش واقعی اون چیه؟ چرا سئو این روزا انقدر مهم شده؟

“همانطور که گفته شد سئو ترافیک هدفمند را به سوی سایت شما روانه می کند.

ترافیکی که دقیقا مخاطب شما هستند. این ترافیک در طول زمان تقریبا ثابت بوده و کاملا هم رایگان و به صورت غیرفعال (passive) است.

یعنی شما برای این ترافیک بعد از هزینه اولیه که برای سئو سایت خود انجام می دهید دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید؛ ترافیک به سمت سایت شما به صورت مداوم سرازیر می شود.

برای همین ترافیک ثابت، رایگان و غیر فعال است که بهبود سئو و ارتقاء سئو سایت اهیمت دارد.”

در این مطلب از سئو روز میخوام ۱۵ دلیل برای اینکه شما بدونین که چرا کسب و کارتون به سئو نیاز داره رو بهتون بگم تا شما بیشتر متوجه اهمیت این موضوع بشین.

جست و جوی ارگانیک در بیشتر موقع ها منبع اصلی ترافیک سایتتون محسوب میشه

جست و جوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد سایتتون رو تشکیل میده و همچنین در اکثر مشاغل هم این عملکرد رو در بر میگیره.

همچنین جزء مهمی از فرایند خرید مشتریاتون محسوب میشه و در آخر باعث خرید کردن محصولاتتون میشه.

همونطوری که بیشتر فروشنده ها اونو میدونن، امروزه گوگل ابزار های زیادی رو برای کسب و کار ها و خرید و فروش های اینترنتی توسعه داده که از جمله اونا میشه به Yahoo ،Bing ،Baidu ،Yanex ،DuckDuckGo و خیلی چیزای دیگه اشاره کرد.

و این موضوع به اون معنی نیست که بقیه ابزار های جست و جو نقشی در خرید و فروش ها ندارن، بلکه این به اون معنایه که گوگل بیشترین نقشو در اینجا داره.

اما باقیمونده بازار هدف متعلق به موتور های جست و جوی دیگه هم برای کسب و کارها اهمیت ویژه ای داره.

مخصوصا برای برندایی که جست و جوهای صوتی و بصری نقش قابل توجهی در کسب و کار اونا داره.

در این بخش هم گوگل به عنوان پر بازدید ترین وبسایت جهان با بیشتر از ۱ میلیارد کاربر در سراسر اینترنت محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در سطح جهان محسوب میشه.

بعد از اون ما میتونیم یوتیوب رو نام ببریم که به عنوان دومین موتور جست و جو محسوب میشه که بیشتر از ۲ میلیارد نفر حداقل ماهی یه بار بهش دسترسی دارن.

همچنین ما اینو هم میدونیم که بیشتر مردم جهان که به اینترنت دسترسی دارن حداقل یه بار در روز برای بدست آوردن اطلاعات از گوگل استفاده میکنن.

اینکه گوگل و موتور های جست و جوی دیگه همیشه به عنوان یه منبع معتبر قابل مشاهده باشن میتونه برای برند ها و از جمله اونا، کسب و کار شما، خیلی مهم باشه.

اگه سئوی شما و وبسایتتون با کیفیت باشن برند های دیگه هم به سمت وبسایت شما کشیده میشن.

سئو میتونه باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای کسب و کارتون بشه

هدف از سئو ایجاد کردن یه پایه ی قوی و قدرتمند برای وبسایتتونه.

اگه وبسایتتون مرتب و قابل اعتماد و همچنین موثر باشه با استفاده از سئو میشه اعتماد و اعتباری برای سایتتون به دست بیاد که به راحتی در نمایش جست و جو سایتتون نمایش داده بشه.

بسیاری از عناصری که در موتور های جست و جو وجود دارن میتونن به ایجاد اقتدار برای وبسایت شما کمک کنن.

اما علاوه بر تمام مواردی که در بالا بهتون گفتیم موارد دیگه ای هم وجود دارن که میتونن به شما برای ایجاد اقتدار و کسب اعتماد مشتریاتون کمک کنن از جمله اونا:

  • لینک های معمولی
  • رفتار های مثبت کاربران
  • سیگنال های یادگیری ماشین
  • بهینه ساختن عناصر و محتوا های روی صفحه

اما اگه نخوایم بگیم ساختن این اعتبار و اقتدار بیشتر از همه ی بهینه سازی های دیگه میتونه براتون مفید باشه مطمئن باشین از بیشتر اونا برای کسب و کارتون مفیدتره.

اما مشکل اون جاییه که ساختن این اقتدار یه شبه ممکن نیست. این دقیقا مثل زندگی واقعیتونه.

اقتدار با گذشت زمان براتون بدست میاد و ساخته میشه.

در این زمینه پیروی کردن از دستورات E-A-T گوگل برای اطمینان پیدا کردن از نتایج کارتون خیلی مهمه.

اما اینکه شما بتونین اقتدار رو برای کسب و کار خودتون ایجاد کنین نیاز به صبر، تلاش و تعهدتون به کار داره، و از این موضوع شروع میشه که شما بتونین کالای با کیفیت و با ارزشی رو به مشتریاتون ارائه بدین، و اعتماد اونا رو نسبت به سایتتون جلب کنین.

سئو بهترین راه برای شنیدن درخواست های مصرف کننده هاتون محسوب میشه

از متوجه شدن درباره تغییرات بزرگ بازار گرفته تا درخواست های تک تک مشتریاتون، فقط سئو میتونه بهتون کمک کنه که خواسته های مشتریاتون رو متوجه بشین و به اونا پاسخ درست بدین.

اطلاعاتی که سئو بهتون میده میتونن به شما کمک کنن که قصد و رفتار مشتریاتون رو بشناسین و در فکر پیش بردن سایتتون به سمت تقاضای اونا باشین.

سئو این کار رو از راه های زیادی مثل موارد زیر براتون انجام میده:

  • جست و جوی داده های پرس و جو
  • تجزیه و تحلیل SWEP
  • داده های تجزیه و تحلیل و بینش AI . سئوی خوب به معنای تجربه کاربری بهتره.

این روزا تجربه کاربرا برای خیلی از کسب و کار ها به عنوان موضوع اصلی مطرح میشه و همه ی اونا اینو میخوان که رتبه بندی بهتری داشته  باشن، و حداکثر دید کاربرا رو به خودشون اختصاص بدن.

گوگل هم نحوه درک تجربه خوب یا بد کاربرا رو یاد گرفته و به همین دلیله که تجربه خوب کاربران میتونه روی بازدید از وبسایتتون تاثیر خوب یا بد بذاره.

بروزرسانی تجربه صفحه گوگل هم چیزیه که بازاریاب های همه ی صنعت ها باید بهش پایبند باشن و یه بخشی از تمرکز همیشگیشون باید بر تجربه و میزان رضایت مشتریاشون باشه.

مشتریای شما میدونن چی میخوان و برای همین به سایت شما اومدن ولی اگه اونو پیدا نکن براتون مشکلات بیشتری ایجاد میشه.

در این بخش هم یه مثال واضح از ایجاد کردن تجربه کاربری مستحکم اینه که گوگل چطوری به یک موتور پاسخگوی خیلی خوب تبدیل شده و داده های مورد نیاز مشتریان رو در SERP ها ارائه میده.

هدفتون در اینجا باید این باشه که اون چیزی که مخاطباتون میخوان به سرعت و آسونی بهشون ارائه بدین.

اگه یه سئوی با کیفیت داشته باشین براتون تجربه کاربری بهتر و مثبت تری رو به همراه داره و در نتیجه این موضوع به نفع برندتونه.

سئوی محلی به معنای افزایش مشارکت، حجم مشتریان ورودی به سایتتون است

با افزایش پیدا کردن تسلط بر جست و جو هایی که از تلفن همراه صورت  میگیرن، جست و جوی محلی به یه بخش مهم و اساسی در موفقیت کسب و کار های متوسط و کوچک تبدیل میشه.

هدف از سئوی محلی اینه که برخی از ویژگی های دیجیتالی شما رو برای محدوده خاصی بهینه سازی کنه و در نتیجه مردم بتونن سریع تر و راحت تر به شما دسترسی داشته باشن و راحت تر معاملات خودشون رو انجام بدن.

این بهینه سازی های محلی روی محله ها، شهر ها، مناطق و ایالت های خاص تمرکز میکنه تا بتونه به یه رسانه ی مناسب برای پیام های یک نام تجاری تبدیل بشه.

متخصصای سئو این بهینه سازی رو با بهینه سازی وبسایتتون و محتوای اون، از جمله استنادات محلی و لینک های پشتیبان، و همچنین لیست های مربوط به منطقه مورد نظر شما، و اون منطقه ای که کسب و کارتون در اون قرار داره انجام میدن.

برای اینکه اونا بتونن این کار رو کامل انجام بدن هم، اول باید فهرست Google My Business و نمایه شبکه های اجتماعی اون رو بهینه سازی کنن.

همچنین شما باید در این زمینه به نظرات و نقد و بررسی های کاربرای مورد هدفتون در گوگل، Yelp ،Home Advisor و Angie’s List هم توجه کنین و اونا رو در کسب و کار خودتون در نظر داشته باشین.

سئو میتونه بر چرخه خرید شما تاثیر بذاره

این روزا تحقیقات و جست و جو به یکی از مهم ترین زمینه های سئو تبدیل شده و همه روزه میزان اون داره افزایش پیدا میکنه.

در دنیای فعلی اگه شما بتونین از تکنیک های سئو برای انتقال پیام هاتون و داشتن یه معامله خوب، هم برای خودتون و هم برای مشتری ایجاد کنین.

اگه با این تکنیک ها محصولات و خدمات خودتون رو گسترش بدین، این موضوع میتونه بازی رو به نفع شما تغییر بده و سود آوری خوبی رو براتون داشته باشه.

اگه این کار کامل و درست انجام بشه مطمئن باشین که بر چرخه خریدتون هم اثر خودش رو میذاره.

همچنین به این موضوع هم توجه کنین که برند ها و از جمله کسب و کار شما باید اونجایی که مردم بهش نیاز دارن قابل دسترسی باشه.

بنابراین شما میتونین با سئوی محلی این دسترسی رو برای مشتریاتون قرار بدین و به اونا این ویژگی رو بدین که به راحتی به خواسته هاشون برسن، در نتیجه این موضوع میتونه هم سود خوبی برای شما، و هم برای مشتریاتون داشته باشه.

سئو همیشه داره بروزرسانی میشه

اینکه شما بتونین تکنیک های سئو رو در وبسایت خودتون پیاده سازی کنین میتونه براتون خیلی خوب باشه.

با این وجود اگه شما بخواین فقط برای یه مدت کوتاه از سئو استفاده کنین، این کار میتونه به کسب و کار شما آسیب برسونه و حتی با استفاده مجدد از سئو هم ممکنه بهبود پیدا نکنه.

برای همین اینو همیشه در نظر داشته باشین که تکامل دنیای جست و جو باید استمرار داشته باشه و باید نظارت مداوم وجود داشته باشه، تا شما بتونین وبسایت خودتون رو بروز نگه دارین و سود آوری خودتون رو همه روزه افزایش بدین.

این به روز بودن و نظارت کردن شما بر تغییرات قابل توجه میتونه خیلی برای برندتون مفید باشه. همچنین اینو هم برای خودتون در نظر بگیرین که گوگل سالانه هزاران الگوریتم رو تغییر میده.

برای همین اگه نظارت کافی نداشته باشین و عقب بیفتین بازگشتتون سخت میشه. به همین علت یادتون باشه که همیشه بروز باشین.

اینکه شما بتونین سئو رو درک کنین میتونه در درک کردن محیط وب هم بهتون کمک کنه

با وجود محیط وب که همیشه داره تغییر میکنه، اینکه شما بتونین جایگاه خودتون رو حفظ کنین میتونه براتون خیلی سخت باشه.

اما اگه میخواین در برترین جایگاه های سئو قرار داشته باشین، باید از تغییرات عمده ای که برای جست و جو انجام میشه اطلاع داشته باشین.

اگه شما در این زمینه بتونین محیط وب رو به خوبی بشناسین و اون رو به خوبی درک کنین از جمله تاکتیک هاییه که میتونه در بهبود جایگاهتون همیشه بهتون کمک کنه و کاری کنه که شما در جایگاه های برتر و بالاتری از وب قرار بگیرین.

سئو راه خیلی ارزون تری محسوب میشه

مطمئنا این کار هم براتون هزینه هایی داره، ولی شما باید همیشه بهترین راه رو انتخاب کنین.

سئو از نظر کلی براتون راه ارزون تری محسوب میشه و سودی که شما ازش بدست میارین از هزینه ای که کردین بیشتره، و این موضوع میتونه براتون به یه سرمایه گذاری خیلی خوب و حقیقی تبدیل بشه.

پیاده سازی نمونه سئو، میتونه برای کسب و کارتون خیلی مفید باشه و در سال های آینده سود آوری خوبی رو براتون داشته باشه و با سرمایه گذاری و توجه بیشتر، میتونه سودآوری بیشتری هم براتون داشته باشه.

سئو روابط عمومی محسوب میشه

سئو به کسب و کار شما کمک میکنه که یه نام و اعتبار بلند مدت داشته باشه. اینکه شما یه رتبه و موقعیت مناسب در وب داشته باشین، به ارتقای مشخصات و اعتبار شما در وب کمک زیادی میرسونه.

مردم هم به دنبال اخبار و موارد مرتبط هستن و داشتن یه سئوی خوب، بهتون این امکان رو میده که از طریق این اخبار ها دیده بشین و اعتبار خودتون رو افزایش بدین.

داشتن یه تجربه کاربری خوب برای مشتریاتون در وبسایتتون، میتونه این معنی رو به شما برسونه که محصولتون در آینده بهتر دیده میشه و خریداران بیشتری هم پیدا میکنه.

سئو هم دیگه یه کانال محرمانه نیست، بنابراین ادغام با محتوا و روابط عمومی در کنار نتایج دیگه شما، به دسترسی به سایتتون و آگاهی مردم از وبسایتتون کمک میکنه.

سئو یه استراتژی بلند مدت محسوب میشه

سئو میتونه (و امیدواریم که بتونه) تاثیر قابل توجهی در اولین سال شروع کردن کسب و کارتون داشته باشه و بیشترشون هم میتونن تاثیرایی برای کسب و کارتون داشته باشن که تا چندین سال شما اثر اون رو احساس کنین.

با پیشرفت و گسترش بازار امروزی هم بهتره که شما تغییرات بازار رو پیوسته دنبال کنین، و تاثیرای اون رو بر کسب و کارتون بررسی کنین.

اما اگه سایتتون هنوز از سئو استفاده نکرده، نگران نباشین، و از بهترین شیوه های اولیه اون برای کسب و کار خودتون شروع کنین و نتیجش رو ببینین.

و هر چقدر که سئو بهتر و پر تلاش تر انجام بشه و بودجه بیشتری بهش اختصاص داده بشه، میتونه نتایج بهتری رو برای وبسایتتون داشته باشه.

سئو یه موضوع قابل اندازه گیری محسوب میشه

سئو قابل اندازه گیریه. در حالیکه ممکنه سئو همون محاسبه بازگشت سرمایه رو با جست و جوی پولی ارائه نمیده، ولی شما میتونن تقریبا هر چیزی رو با ردیابی و تحلیل مناسب اندازه گیری کنین.

مشکل بزرگی که ممکنه براتون بوجود بیاد اینه که شما بخواین کارای قبلیتون رو بهم اتصال بدین، چرا که هیچ وقت یه راه قطعی برای درک به هم پیوستگی تمام کاراتون وجود نداره.

ولی هنوزم ارزش اینو داره که شما متوجه بشین که چطوری اقدامات خاصتون بر پیشرفتتون تاثیر دارن.

هر سئوی خوب هم این پیشرفت ها رو هدف قرار میده، بنابراین اینکه شما بتونین این نکته ها رو به هم پیوند بدین خیلی زمانبر و سخت محسوب نمیشه.

برند ها هم معمولا همیشه دوست دارن که بدونن که در گذشته در چه جایگاهی قرار داشتن، الان در چه جایگاهی بسر میبرن و در آینده از نظر عملکرد دیجیتالیشون چه مسیری رو طی میکنن.

همه ی ما میدونیم که بهترین راه برای نشون دادن موفقیت سئو داده ها هستن که همیشه حقیقت رو به ما نشون میدن.

سئو براتون فرصت های جدیدی برای درخشیدنتون بوجود میاره

یه سئوی خوب همیشه این فرصتو براتون بوجود میاره که نه تنها دیده و کشف بشین، بلکه در مسیر خودتون بدرخشین و از رقیباتون سبقت بگیرین.

اینکه شما بتونین یه سئوی خوب داشته باشین، به معنی غوطه ور کردن تیم سئوی خودتون در همه اون چیزیه که مربوط به برند شماست.

این یعنی تبدیل شدن به یه سهامدار تنها راه برای بازاریابی واقعی برندتون و درک ذینفعاتونه.

هر مقدار که برندتون بیشتر درک بشه، به این معنیه که فرصت های بیشتری برای کمک به پیشرفتتون به وجود میاد.

در سئو هم دقیقا موضوع همین طوریه. فرصت های جدید برای کسب و کارتون با استفاده از سئو، این روزا میتونه از روش های مختلفی درست بشه.

مثل ارائه محتوا، فرصت های دیجیتالی و اجتماعی تا کمک به فروش محصولاتون و استراتژی های خدمات به مشتریاتون که همواره بدنبال کالاهای مورد نیاز خودشون از سایتتون هستن.

اگه شما در صفحه اول نیستین نمیتونین کامل به اهدافتون برسین

امروزه دیگه سئو داره به یه موضوع بسیار مهم برای کسب و کارا تبدیل میشه.

در این زمینه اون نتیجه هایی که در صفحه اول نشون داده میشن بیشتر در معرض دید قرار میگیرن.

در دنیای سئو این موضوع یه چیز مخفی نیست، که اگه در صفحه اول جست و جو ها مشتریاتون نباشین، معمولا نمیتونین مشتریاتون رو به سمت خودتون هدایت کنین.

جدیدا یه مطالعه انجام شده که نشون میده سه نتیجه ای که اول جست و جو های مشتریان نشون داده میشن ۵۰ درصد کلیک ها و بازدید ها رو به خودشون اختصاص میدن.

این در حالیه که تا ۳۰ درصد از همه نتایج صفحه ۱ و ۲ اصلا مورد بازدید قرار نمیگیرن.

حالا این موضوع به چه معنیه؟

به این معنیه که اگه مشتریاتون روی سایت شما کلیک نکنن و از سایتتون بازدید نکنن، نمیتونین برنده باشین و فقط اونایی برنده میشن، که اول نشون داده بشن.

همچنین اگه در صفحه اول نیستین باید سعی کنین که در صفحه اول جست و جو قرار بگیرین.

هنوزم عبارتای زیادی هستن که مشتریاتون اونا رو جست و جو میکنن و به نتایج دلخواهشون دست پیدا نمیکنن، شما سعی کنین که اون جست و جو ها رو پیدا کنین و نتایج بهتری رو برای اون موارد داشته باشین و محتوای مورد نیاز کاربراتون رو در سایتتون قرار بدین.

سئو همیشه اومده که اینجا بمونه

مصرف کننده هاتون همیشه اینو میخوان که یه خرید آنلاین خوب داشته باشن، و برند هایی از جمله برند شما همیشه بدنبال مقرون به صرفه ترین راه ها هستن.

در حالیکه نقش سئو در آینده ممکنه تغییر کنه و استراتژی های مربوط به اون عوض بشن، راه های جدیدی از طریق برنامه ها، صدا و… همواره باز میشن، و باعث میشن که شما بتونین از اونا برای رونق کسب و کارتون استفاده کنین.

طبق گفته Comserve.Inc موتور های جست و جویی که در نسل بعدی کار میکنن از شبکه های عصبی عمیق و یادگیری ماشینی استفاده میکنن.

فرصت های جست و جوی جدید هم همواره رو به افزایش میره.

نتیجه ای که از این مطلب از سئو روز گرفتیم این بود که قوانین سئو به طور آشکار و واضح در چند سال گذشته توسعه زیادی پیدا کرده.

به طور خاص هم سئو میتونه در صورتی که نیاز داشته باشن، به مشتریان کمک کنه و همچنین میتونه به وبسایت ها کمک کنه که کسب و کارشون رو توسعه بدن و از مزایای زیاد اون بهره مند بشن.

سئو چالش های خودش رو هم داره، ولی فرصت هایی که برای هر نوع از کسب و کار ها داره، میتونن اون برند رو به یه برند موفقیت در تمام زمینه ها و در زمان حال و آینده تبدیل کنن.

پس شما هم از اون برای وبسایتتون استفاده کنین و نتیجش رو در کسب و کار خودتون مشاهده کنین.


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

سرعت سایت در سئو

سرعت سایت در سئو

۱۰۰ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو سرعت سایت در سئو بسیار مهم است. آنقدر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *